Bihter dış mihrak, Nihal Türkiye’ydi
Yönetmen Halit Refiğ, siyah-beyaz çekilen Aşk-ı Memnu’da Osmanlı'nın parçalanmaya başladığı dönemi konak hayatındaki dile ve üsluba yansıtmış, yüzünü Batı'ya dönen Türkiye'nin sembolünü ise Nihal karakteriyle göstermişti. Bilgi birikimini Batı eğitiminden alan Refiğ, dizinin alt metninde tüm Osmanlı'yı bir konağın içinde resmediyordu. Hizmetliler Anadolu'yu, Beşir çok kültürlülüğü, Fransız mürebbiye Matmazel Batı hayranlığını, Behlül Jön Türk'ü, Firdevs Hanım ve Bihter dış mihrakları, Adnan Bey Osmanlı'yı ve Nihal Türkiye'yi temsil ediyordu. Ama bu kimin umurundaydı? Kocasını başka bir erkekle aldatan Bihter ve Behlül'ün yasak aşkını gözetleme arzusu seyirci için her şeyin önüne geçiyordu.