Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Bilal Yorulmaz ile Sarıyer Mehmet İpgin Ortaokulu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Tuğba Sarımsakçı Akar, “Cem Yılmaz Filmleri'nin Din ve Değerler Açısından İncelenmesi” adlı makale kaleme aldı. Makale, filmlerde "cinselliğe ve eşcinselliğe yer verilip, ibadetlere ise hiç yer verilmediğini" iddia etti.
Haziran ayında Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi'nde yayımlanan 'Cem Yılmaz Filmlerinin Din ve Değerler Açısından İncelenmesi' başlıklı makalede tartışma yaratan şu ifadeler yer aldı: “İncelenen filmlerde inançla ilgili iletilere nadiren yer verildiği görülmektedir. Allah inancı, G.O.R.A.'da samimi bir şekilde besmele çekilmesi ve dua edilmesi şeklinde yer almaktadır. A.R.O.G. filminde evrim teorisi Arif'in ağzından sorgulanmış ve filmin sonunda ise evrim teorisini reddeden noktaya gelinmiştir.
Peygamber, melek ve kader inançlarına ilişkin iletiler ima ile birkaç sahnede bulunmaktadır. Ancak fal bakma, nazar boncuğu, kahinlik ve batıl inançlar daha çok yer bulmuştur. Ayrıca, filmlerde ibadet ile ilgili iletilere ima ile dahi olsa yer verilmemiştir. Filmlerde karşımıza çıkan en problemli konuların başında cinsellik ile ilgili iletiler gelmektedir. Filmlerinde kadınlar dekolteli, mini etekli ve göbek bölgeleri açık kıyafetler giymektedir. Cinsel içerikli sözler, günlük yaşamın bir parçası olarak kullanılmaktadır.”
"Arif meşhur olduktan sonra Zeki Müren'le özdeşleşti"
Makalede Yılmaz'ın fiziksel ve duygusal şiddete yer verdiği iddia edildi. Filmde, 'Arif' karakterinin, Zeki Müren'le özdeşleştiği savunuldu ve şu ifadeler yer aldı:
"Arif V 216 filminde, eşcinsel davranışlara yoğun bir şekilde verilmemektedir. Özellikle, Zeki Müren'in olduğu sahnelerde ve Arif meşhur olduktan sonra Zeki Müren'le özdeşleşen kıyafetler giydiği sahnelerde eşcinselliğe atıfta bulunulmaktadır. Benzer şekilde psikolojik ve fiziksel şiddet unsurlarına da Cem Yılmaz, filmlerinde yoğun bir şekilde yer verilmektedir."