'Audition'a nasıl baktığınız önemli! Çünkü audition gerekli. Bir oyuncu kendindeki bilinmeyenleri göstermek adına 'audition’a koşa koşa gitmeli bence, çünkü daha evvel oynadığınız rolleri gördük, beğendik ve sizi yeni proje için davet ettik. Kendinizi farklı bir tipte göstermek bir adım daha ileri gitmek yerine egoist bir tutum içinde bulunup, "Bugüne kadar yaptığım işler ortada neyi deniyorsunuz?’’ dediğinizde alnınızda kocaman beliren öz güvensiz yazısını görmenizi engelleyen bir süper egonuz var demektir. Nasıl bir dilsiz şarkıcı olamıyorsa, belki binlerin, milyonların karşısına çıkacak kişinin öz güvensiz olması da pek mümkün görünmüyor. Meslek sahibi mesleğini sevmeli bence mecburen oyuncu olmuş bir tanıdığım yok. Hepsi isteyerek ve severek girmişler bu meşakkatli yola... Ee o zaman kökeni "oyun" olan oyunculuk mesleğinde beni deneyecekseniz ben oynamam demek niye? Yapımcı endişesini de yabana atmamak lazım. Neticede çok ciddi miktarda para yatırdıkları bir işin iyi oyuncularla sürekliliğini sağlamak istiyorlar.
Tabii ki iğneyi batırırken çuvaldızı boşta bırakmayacağım. 'Audition'da oyuncuya karşı replik veren kişi ve çekilen yer de çok önemli. Maalesef birçok oyuncu arkadaşımdan dinlediğim hikayeler de konudan bir haber olan, sadece kamera açıp kapatmayı bilen asistanların karşısında bunu yapmak istemiyorlar ve haklılarda. Burada da en önemli görev cast direktörlerine düşüyor. Cast direktörü olma yolunda iyi yetiştirilmiş asistanlar yok mu? Var ama çok az. Tabii bir de rolün oyuncuya nasıl anlatıldığı, verilen doneler de çok önemli! Neticede karakterin nereden gelip nereye gittiği belli olmayan, hatta bazen bir karakter analizi olmaksızın sadece ellerine ulaşan bir metin ile kendini yapım firmasında bulan oyuncular var. Konu yine dönüp dolaşıp mesleği severek, isteyerek ve özenle yapmaya geliyor. Bunu birçok kez dile getirdim. Sektörel olarak yetersiz ve profesyonellikten uzaktayız. Bu da maalesef ki kanayan yaramız. Kıssadan hisse diyeyim.
'Audition', no-name için inanılmaz bir fırsat. Kendi adıma söyleyeyim bazı 'audition'larda oyuncudan çok heyecanlandığım oluyor. Daha önce hiç görmediğim bir kişinin oyununda o oynarken duyguyu bende aynı şiddetle hissedebiliyorsam cast direktörü olarak aldığım hazzı size anlatamam. E durum bu olunca, ben de no-name oyuncunun arkasında tam anlamıyla durabiliyorum ve projede yer alması için elimden geleni yapıyorum.
Kimi 'audition' yer alacağınız dizideki rolü de etkiler. İki bölümlük konuk oyuncu rolü için verdiğiniz iyi 'audition', bu 'audition'ı izleyen senaristi etkiler ve yazma isteği uyandırır. İki bölüm diye başlayan macera sezon sonunda ana karakterlerden biri olarak bitebilir.
'Audition' iyi hazırlanılması gereken bir durum. Kendinizi hazır ve iyi hissetmediğiniz 'audition'lara gitmemenizi önemle hatırlatmak istiyorum. Kendi adıma çok kısıtlı sürelerde iş yetiştirmek zorunda olduğumuz için akılda kalan kötü bir audition, alternatiflerin de olması sebebi ile size bir şans daha verilmeksizin direk elenmenizi sağlıyor. Çünkü vaktimiz kısıtlı 1-2 ay içinde motor diyoruz ya da o hafta yazılmış bir karakter ve yarın seti var.
Biz cast direktörlerinin çok kaoslu ve karmaşık bir işi var. Arama, keşfetme, ikna etme ve referans olma bunlardan sadece bir kaçı…
Ama en önemlisi deneme çekimi.
Hazırsan başlıyoruz 3 2 1...
Emre Cem 5 Yıl Önce
Harikulade bir yazı olmuş yine kaleminize sağlık gözde hocam. Hayatımıza giren bu Auditionlarla daha farklı bir bakış açısı kazandırdınız bizlere. Sayenizde kendimize olan özgüvenimiz metinlerdeki duygulara can vererek gelişiyor. Teşekkürler. İyi ki varsınız
Dila Figen 5 Yıl Önce
Tebrikler hocam harika bir yazı olmuş
Nilüfer AKSU 5 Yıl Önce
O kadar güzel özetlemişsiniz ki anlatamam hocam. Bu da işinizde ne kadar profesyonel olduğunuzun göstergesi. Elinize yüreğinize sağlık ❤
Ilke 5 Yıl Önce
Düşüncene sağlık ♡